arrow_back

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz?

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz

İçindekiler

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz hiç düşündünüz ? Çünkü vücudun kaybettiği suyu yerine koymak insan sağlığı için oldukça önemlidir.

Yeteri miktarda alkali su içmek oldukça önemlidir. Vücudumuz idrarın yanı sıra ter yoluyla da çokça su kaybeder. Ancak özellikle sıcak havalarda terleme miktarı normalin çok daha fazla üstüne çıkar, yani yaz aylarında vücut daha hızla bir şekilde su kaybedebilir. 

Yaz Aylarında Bol Su İçin: Peki Ama Ne Kadar?

Terleme miktarını efor, sağlık durumu, kıyafet gibi farklı pek çok etmen belirlediği için “Yaz aylarında kaç litre su içmeliyiz?” sorusunun herkes için geçerli tek bir yanıtı yoktur. Araştırmalara göre; normal zamanlarda yetişkin bir kadının günlük 2.7 litre, erkeğin ise 3.7 litre sıvı alması gerekir. Ancak yaz aylarında terleme nedeniyle vücut daha fazla su kaybettiği için, günlük su tüketim miktarının da artırılması şarttır. Bu nedenle, yaz aylarında belirli bir miktara bağlı kalmaktansa susuzluk hissini beklemeden düzenli aralıklarla alkali su içmelisiniz. Fakat bu noktada, bir anda fazla alkali su içmemeniz gerektiğini de hatırlatmakta fayda var.

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz? Çünkü…

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz konusuna bir de farklı bir noktadan bakalım. Terlemenin en önemli özelliği, yükselen vücut ısısını düşürmek ve serinleme sağlamaktır. Yani terlemeyi vücudun, doğal dengesini koruma çabası olarak açıklayabiliriz. Fakat yeterli miktarda su içmediğinizde terlemek, vücudun iç ısısını azaltmakta yetersiz kalabilir. Ancak bol su içerek terlemeyi normale döndürebilir ve bu sayede vücut ısısını ideal derecede tutabilirsiniz. Bu arada yaz aylarında, daha çok idrara çıkmanıza ve daha fazla kaybetmenize neden olabilen şekerli içeceklerden ve alkolden kaçınmanız gerektiğini de belirtelim.

Sıcak havalarda fiziksel efor sarf etmeden önce su içerek vücudunuza, dengesini sağlaması konusunda yardımcı olabilirsiniz. Ancak aktiviteleriniz esnasında idrar çıkışının artmaması için suyu yavaş yavaş içmelisiniz. Sıcakta yeterli su içmeden egzersiz yapmak, vücut ısısının çok yükselmesine, kalbin her atışında gönderdiği kan miktarının düşmesine, kan basıncının ve kaslara kan akışının azalmasına sebep olur. Bu nedenle özellikle yaz aylarında spor yapıyorsanız su tüketimine daha fazla dikkat etmeniz şarttır. Su içme alışkanlığı kazanmak adlı yazımız işinize yarayabilir.

Susuz Kaldığınızı Nasıl Anlarsınız?

Yazın su tüketimi, vücuttan atılandan az olursa vücudunuz bu durumu anlatmaya çalışır. Vücudun susuzluk işaretleri ise şöyledir:

  • Ağız kuruluğu,
  • Uyku hali,
  • Susama,
  • İdrarda azalma,
  • İdrar renginde koyulaşma,
  • Gözyaşında azalma,
  • Cilt kuruluğu,
  • Baş ağrısı,
  • Kafa karışıklığı,
  • Baş dönmesi

Peki, çözüm ne? Hem suda bulunan zararlı maddelerden hem de pet su şişelerinin suya salınım yapma ihtimalinden korunmak için en güzel yöntem su arıtma cihazı kullanmaktır! Bu cihazlar, suyun içerisindeki zararlı maddeleri ayrıştırır ve musluğunuzdan akan suyun temiz hale gelmesini sağlar.

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmeliyiz noktasında artık eminiz ki aklınızda herhangi bir soru işareti kalmamış olmalı. Siz de Biontech’in geliştirdiği alkali su arıtma cihazı ürünlerine göz atabilir, size en uygun cihazı seçebilirsiniz.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Su Detoksu

Su Detoksu

Su Detoksu Nedir? Su detoksu kavramına geçmeden önce detoks nedir isterseniz gelin birlikte inceleyelim. “Detoks” günümüzde…

Okumaya Devam Et

Hayatınıza yeni bir tazelik katın!